Vi säkerställer alltid att våra kunder får en exklusiv upplevelse när de handlar från oss. I samband med detta så får man marknadens mest populära och eftertraktade varumärken till ett förmånligare pris, samtidigt som man bidrar till klimatet genom att handla second-hand. Helt enkelt win-win!
Vad är det för skick?
Vi strävar alltid efter att alla våra kläder är i näst intill nyskick, för att säkerställa att du får möjligheten att handla ett second-hand plagg som skall kännas som nytt till ett bra pris. Om ett plagg har ett avvikande skick framgår det tydligt i produktbeskrivningen. För mer information hänvisar vi till våra köpesvillkor.
Hur kompletterar ni plaggens skick?
Vi steamar, rollar och använder oss av en noppringsborttagare på samtliga plagg.
Steamer fräschar allmänt upp plagget, får bort skrynklor och väck.
Roller får bort damm, hårstrån och ludd.
Noppringsborttagaren får plagget att fysiskt kännas som nytt genom att få bort alla eventuella trådar och noppor, vilket ger en slätare samt finare yta på plagget.
Dessa tre komponenter tillsammans gör så att plaggen får ett nytt liv, genom att se och kännas som nyskick igen.
Det sista steget innan plagget är redo för att levereras är att vi ger plagget en ny fräsch och uppfriskande doft med hjälp av en särskild selekterad uppfräschningsspray. Sprayen hjälper också till med att skydda textilierna mot slitage samt ger en mjuk och nytvättad känsla. Sprayen är också 100% vegansk.
Vilken storlek ska jag köpa?
Alla produkter är unika och har varsin storlek. För att säkerställa att du beställer en produkt som passar just dig hänvisar vi till storleksguiderna som finns på varje produktsida.
Är era produkter autentiska?
Ja, våra produkter är äkta. Vi använder oss av betrodda och verifierade leverantörer som handlar med autentiska varor, samtidigt som vi själva genomför kontroller för att säkerställa att en vara är äkta.
Beställning & leverans
Hur lång leveranstid har ni?
Vi strävar alltid efter att leverera en beställning 2-4 arbetsdagar efter att ordern har placerats. Läs mer om vår fraktpolicy här för mer information.
Hur gör jag en retur?
Returer görs genom att maila oss (info@evinto.se) ditt ordernummer samt den mailadress som användes vid beställningen. Du har rätt att göra returer 14 dagar efter att du har mottagit varan/varorna. För att en retur skall vara giltig måste plagget vara i samma skick som vid leverans, samt så skall vår etikett sitta kvar på plagget. För mer information hänvisar vi till vår returpolicy.
Vilka betalningsmetoder tar ni?
Vi tar emot MasterCard, Visa, American Express, Maestro, UnionPay, Apple Pay, Google Pay, och Klarna.
Support
Hur kommer jag i kontakt med er?
Det går bra att mejla oss via info@evinto.se, eller skriva i vårt kontaktformulär. Det går också bra att kontakta oss på våra sociala medier som finns länkade längst ner på sidan!
Vad gör jag om jag har fått en defekt vara?
Om du har fått en defekt vara som avviker från produktbeskrivningen skall du kontakta oss så hjälper vi dig. Kom ihåg att låta vår etikett sitta kvar på plagget och att det skall vara i samma skick som vid leverans. För mer information hänvisar vi till vår returpolicy.
Jag vill samarbeta med er!
Om du är intresserad av att påbörja ett samarbete med oss så går det bra att kontakta oss på info@evinto.se.
Prenumerera på vårt nyhetsbrev
Bli den första att få veta om heta rabatter och erbjudanden!